Wiadomości branżowe

Ekologia coraz bardziej doceniana

Ponad 35,8 % polskich firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw objętych badaniem przeprowadzonym z inicjatywy Amiki Wronki SA jest świadomych swego wpływu na środowisko naturalne, redukując potencjalne zagrożenia nawet kosztem wolniej rosnących zysków. Z drugiej strony prawie 28 % z nich nie bierze tego pod uwagę twierdząc, że głównym celem firmy jest właśnie zysk. Sytuacja jest więc dość wyrównana. Generalnie z ekologią w polskich firmach nie jest źle. Jej po prostu nikt nie zauważa lub też jest traktowana wybiórczo. Spójrzmy. Związane z ochroną środowiska działania, na co dzień podejmowane przez przedsiębiorców to głównie segregacja odpadów. Wskazuje na nią aż 32,8% respondentów. Jednak już tylko 18,3% oszczędza wodę, 12,6 % efektywnie gospodaruje energią elektryczną a 10,1% cieplną.Raport Amiki pokazuje, że nasze firmy dbają o środowisko. Nie jest to jednak aktywność zbyt wysoka. Tak popularne w Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych systemy certyfikacji ekologicznej, stanowiące dziś o wartości i wizerunku podmiotu są przez

Ponad 35,8 % polskich firm sektora małych i średnich przedsiębiorstw objętych badaniem przeprowadzonym z inicjatywy Amiki Wronki SA jest świadomych swego wpływu na środowisko naturalne, redukując potencjalne zagrożenia nawet kosztem wolniej rosnących zysków. Z drugiej strony prawie 28 % z nich nie bierze tego pod uwagę twierdząc, że głównym celem firmy jest właśnie zysk. Sytuacja jest więc dość wyrównana.

Generalnie z ekologią w polskich firmach nie jest źle. Jej po prostu nikt nie zauważa lub też jest traktowana wybiórczo. Spójrzmy. Związane z ochroną środowiska działania, na co dzień podejmowane przez przedsiębiorców to głównie segregacja odpadów. Wskazuje na nią aż 32,8% respondentów. Jednak już tylko 18,3% oszczędza wodę, 12,6 % efektywnie gospodaruje energią elektryczną a 10,1% cieplną.

Raport Amiki pokazuje, że nasze firmy dbają o środowisko. Nie jest to jednak aktywność zbyt wysoka. Tak popularne w Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych systemy certyfikacji ekologicznej, stanowiące dziś o wartości i wizerunku podmiotu są przez krajowe firmy zupełnie niedoceniane. Z badań wynika bowiem, iż zdecydowana większość, bo aż 80 % polskich przedsiębiorców przyznaje, że ich firma nie posiada żadnych certyfikatów związanych z ekologią. Tymczasem polscy producenci, którzy chcą eksportować swoje produkty i świadczyć swoje usługi na rynkach zagranicznych, powinni zdobywać takie atesty wzmacniając tym samym konkurencyjność. Są one popularne choćby w reprezentowanej przez Amikę branży AGD. Dość wspomnieć, że zarówno w tym jak i w ubiegłym roku spółka otrzymała wyróżnienie Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku Naturalnemu, przyznawane przez czytelników miesięcznika Przegląd Reader’s Digest. Ekologia i Środowisko to nowa kategoria, która pojawiła się dopiero w roku 2009, tym więc przyjemniej odnotować, że Amica została w niej nagrodzona aż dwukrotnie.

Skoro dostrzegają ją konsumenci, należy stwierdzić, że ekologia przedsiębiorstw w Polsce ma duże szanse. Firmy same dostrzegają potrzebę edukacji oraz impulsów, które skłoniłyby je do zadbania o środowisko. Większość z nich wskazuje tu na ulgi podatkowe oraz zwiększanie świadomości ekologicznej poprzez organizację akcji edukacyjnych i kampanii społecznych a nawet na zmianę prawa tak, by brak zachowań proekologicznych był wykroczeniem. Te budujące, choć na razie odległe plany, pozwalają mieć nadzieję, że świadomość ekologiczna polskich firm będzie szybko rosła.

A to już wiesz?  Jak skutecznie wykorzystać media społecznościowe do promocji galerii handlowej?

Analizując dane zawarte w raporcie dochodzimy do wniosku, że przedsiębiorstwo przyszłości to przedsiębiorstwo ekologiczne. Szereg impulsów napędzających ekologiczną machinę jest już przecież w zasięgu naszych przedsiębiorców a rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa tworzy klimat sprzyjający zastępowaniu przedsiębiorstw niemogących sprostać wyzwaniom otoczenia, podmiotami, dla których działania proekologiczne są koniecznością  i potrzebą.

 

Źródło Amica Wronki S. A.. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy